Jag är en vampyr...


Visst går de väll en liten vampyr trend just nu? Twilight på bio, den svenska filmen Låt den rätte komma in och så Markus Krunegård med låten Jag är en vampyr.

Legenderna om vampyrer har funnits väldigt länge och i Östeuropa har de förekommit sedan 300-talet. Varelserna fachinerar helt klart. Enligt de österuperna så dricker dem blod, tål inte dagsljus och tydligen så ska de kunna dödas genom att man placerar deras avhuggna huvuden mellan deras ben?! eller att en påle körs igenom deras hjärta.

Enligt legenderna så kan man bli en vampyr under olika omständigheter. Några exempel på hur man blir en vampyr är att man tar självmord, blivit begravd utan böner, inte dricker bröstmjöl, förnekar gud, att en katt eller varg går över ens frav eller den vanligaste anledningen att man själv blir biten av en vampyr. (Källa: Wikipedia)

Egentligen ville jag bara hålla med M, den där Krunegård är inte så dålig.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cutie, jag har precis startat en ny tävling i bloggen det enda du behöver göra är att kommentera inlägget så att jag ser att just du är med och tävlar, ha en underbar kväll!

2009-03-18 @ 22:42:43
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0