I love you more then the man I married instead...


Läste precis ett av de bästa inläggen ever av Michaela, hon skriver allt så jäkla fantastiskt och det känns ofta som ho läser min hjärna. Jag ögnade igenom kommentarerna till inlägget och hittade en kommentar som löd: Jag är tillsammans med en men kär i en annan, och det går inte att göra det på något annat sätt.

Ibland undrar jag om det inte är många som har det så och det gör så jäkla ont. Att man hellre har ett förhållande där det funkar, är stabilt och där man tycker om varandra lagom mycket. Där det inte finns speciellt gott om berg och dalbanorna och hysteriska utbrott. Jag är rädd att dem förhållandena som flyter på och där känslorna inte är dem starkaste är dem som håller längst och det får mig att blir rädd.

Dem där förhållandena där kärleken är helt galen och man inte kan få nog av att älska varandra. När det finns så mycket känslor så det skapas berg och dalbanor titt som tätt och dem där hysteriska utbrotten aldrig försvinner. När man hatar varandra så mycket så man skulle kunna kasta en kastrul i huvudet på den andra och när man några timmar senare inte kan få nog av hans kyssar. Det är dem förhållandena som jag tror är kärlek. Tyvärr håller dem sällan.


Jag har hellre hundra miljoner berg och dalbanor, hysteriska utbrott och så mycket känslor så jag inte vet vart jag ska göra av dem och får hjärtat krossat en miljard gånger än att någonsin hamna i ett förhållande som bara rullar på. Det är min största mardröm. Att vara i ett förhållande som inte stormar, jag tror inte man kan vara kär utan att det blir stormar!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag håller absolut med dig där. :) Jag är också en sådan person som vill ha ett förhållande med liv i, att man kan va sig själv. Arg när man är det å sen glad. Det är när det blir helt dött, kärleken dör ut tror jag.



Fast kärlek är komplicerad på många sätt. ;)

2009-06-05 @ 03:54:34
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Heej!=)

Nu är jag med och tävlar om att bli veckans blogg hos http://fannnysliv.blogg.se/ så rösta gärna på mig så är du jätte söt=D

2009-06-05 @ 18:07:29
URL: http://heeddaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0