Att kopiera eller inte kopiera?



Kanske aningen för mycket inspiration från Balmain när Gina tricot skapade den här?

Tycker inte det gör så mycket när klädkedjorna inspireras av stora designers men rena kopior är det värsta jag vet. Varför köpa en oäkta vara? då kan man lika gärna låta bli. Oäkta väskor är väll det som är vanligast att kopiera, lyckligtvis är det ganska lätt att veta om det är en äkta eller inte men i vissa fall kan det vara svårt. Det kommer bara fler och fler kopior och dessutom börjar dem även göra kopior av dustbag, kvitton och serienummer. Tycker det är trist eftersom jag tycker märket blir nergraderat. Här kan du bland annat läsa om hur du upptäcker om en vara är äkta eller inte.

Vad tycker ni? Tycker ni det är okej att köpa en oäkta vara eller vill ni ha äkta?

Kommentarer
Postat av: NATALIE

hehe jadu lite blandade feelings där, tycker den är snygg men visst är den väääldigt lik balmain..

2009-06-10 @ 19:30:04
URL: http://tjusig.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

älskar man utseendet på en vara men inte har 10.000 "över" eller liknande så ser jag inget "fel" med att köpa en kopia. kopior är räddningen för modetokiga studenter skulle jag säga :)

2009-06-10 @ 19:36:55
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Man kankse inte har råd att köpa en äkta vara? , oftast är de flera gånger dyrare än en kopia som är minst lika snygg :). Jag tycker det är helt okej med kopior :)



Kolla gärna in min blogg!

2009-06-10 @ 21:39:26
URL: http://cookieswithmilk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0