Slumdog millionaire


Igår kväll såg jag Slumdog millionaire, trodde den skulle vara helt fantastisk eftersom den vunnit åtta Oscars. Tyvärr tyckte jag inte den var mer än bra. Manuset var välskrivet och det låg en bra tanke bakom men för mig så kändes det inte alls som man fick någon känsla. Det var något som fattades för att jag skulle bry mig och verkligen känna med karaktärerna. Det kanske berodde på att jag inte blev speciellt imponerad av de vuxna rollkaraktärerna? 



Efter filmen så kunde jag inte låta bli att tänka på om det är så att en film som man vet fått mycket positiv respons på något sätt automatiskt blir bra? Hade man sett filmen utan att veta om alla priser den vunnit så tror jag att man ser på filmen på ett helt annat sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0