Ibland blir jag rädd...


Ibland blir jag riktigt rädd, ni vet rädd på riktigt. Som när jag hörde om den där 16 åriga tjejen som nyligen blev mördad. Hon som man tror mördades av två jämnåriga kompisar, en kille och en tjej och att motivet var svartsjuka. Ibland undrar jag om sånna saker händer på riktigt. Jag kan inte få in i min hjärna att människor som är 16 år kan hata så mycket. Egentligen kan jag inte förstå hur människor kan hata så mycket överhuvudtaget, det är rubbat att en människa kan mörda en annan människa. Vart kommer allt hat ifrån?

Det är som med målet Fritzel. Ni ska veta hur länge jag på riktigt trodde att det var ett påhitt. Hur länge jag trodde att det var ett skämt, för sånt händer inte. Jag trodde helt ärligt inte det. Inte fören jag såg dokumentären om honom så började jag få in att det faktiskt händer på riktigt.

När jag var liten var jag rädd för nyheterna. Jag blev livrädd när jag hörde inledningen till något nyhetsprogram och sprang därifrån eller höll för öronen och ögonen. Nyheterna var det enda i min skyddade värld som kunde skrämma mig så mycket. Idag är nyheterna fortfarande de som skrämmer mig mest. Inte så att jag håller för öronen eller springer därfirån utan mer för att jag undrar vad det är för värld vi lever i. Tror aldrig jag kommer att förstå mig på den.

Kommentarer
Postat av: J U L I A

sv: tack;D kram!

2009-06-09 @ 15:45:37
URL: http://byjulia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0